Lifestyle 2013

A Figyelő Média és Kutató első alkalommal rendezte meg Lifestyle konferenciáját. A résztvevők megismerkedhettek a többi között a magyar műkincspiac sajátosságaival, a sikeres brandépítés technikájával és arra is fény derült, mit csinál egy lovas coach. Az előadások során kiderült, hogy saját magunk képzése, lehetőségeink felismerése és határaink bővítése legalább olyan fontos, mint a pénzügyekben való jártasság. Természetesen a kikapcsolódásról sem feledkeztünk meg: képzeletben hajóra szálltunk és igazi luxuskörülmények között szeltük az óceánt. Akinek pedig vezetni támadt kedve az a helyszínen a Mazda legújabb autóit is kipróbálhatta.

A konferencia első előadásában Együd Tibor, a Mazda Hungary Kft. ügyvezetője arról a márkaépítési dilemmáiról beszélt, amivel a nemzetközi autógyártó óriás nézett szembe a 2008-as válság kirobbanásakor. A vállalat az előremenekülés mellett döntött és jelentős összegeket fordított a Skyactiv technológia kifejlesztésére, amely környezetbarátságot és tudatosságot sugalló brandjével, a 6-os modellt támogatja.

A Coaching Határok Nélkül (CHN) ötletgazdája és megvalósítója, Von Bartheldné Ábri Judit a coaching mai jelentőségét fejtette ki. A kommunikációs tanácsadó szerint ez a szakma az egyik legjelentősebben fejlődő iparág, amely nem terápiát jelent, hanem a lehetőségek és a bennünk rejlő tehetség és tudás támogatását. Elmondta: a CHN filozófiája arra épült, hogy nemzetközi szakembereket, friss tudást hoz Magyarországra. Szerinte különösen akkor lehet szükség a coachingra, amikor változás van egy cég vagy egyén életében, amikor fontos lehet felfedezni és támogatni az ott megbúvó tudást.

A téma másik előadója a Pegazus Coaching Kft. tulajdonosa, Kovács Judit Erzsébet elmondta, hogy a lovas coaching egyik fontos előnye, hogy sajátos bizalmi viszony alakul ki ember és állat között. Ez megkönnyíti a szerepek átélését, a vezető azonnali visszajelzéseket, érzelmeket és figyelmet kaphat az állattól. A ló ezeken a coahingokon egy olyan katalizátor, akinek közelről a szemébe nézve - nem véletlen- magunkat látjuk - fejtette ki az egykori lovas tréner.

Arik Hermann, Caprice International Ltd. ügyvezetője a gyémánt piac fejlődését és befektetési lehetőségét ecsetelte előadásában, kiemelve azt, hogy miért érdemes a gyémántra befektetésként tekinteni.

Golovics Lajos művészettörténész előadásában a műtárgyba történő befektetést és annak sajátos törvényeit járta körül. Hangsúlyozta, hogy csupán a társadalom 3-10 százaléka az, aki befektetésként használja a műtárgyakat és megjegyezte, hogy a művész sikere nagyban függ az adott ország makroökonómiai feltételeitől. A mukincs.com létrehozója szerint érdemes lenne komolyabban foglalkozni a hazai műtárgypiac - különösen a festmények és festők - befektetésként történő elemzésével.

Bosnyák Attila, a Consequit- Pénzügyi Tanácsadó és Biztosításközvetítő Zrt. vezérigazgatója szerint fontos, hogy az életstílusunkon, életmódunkon ne kelljen változtatni nyugdíjas korunkra sem. Ez azonban pénzügyeink tudatos kezelését igényli, és az öngondoskodásnak is sokkal nagyobb szerepe lesz.

A 2007-es ingatlan válság után kezd talpra állni az amerikai ingatlan piac mondta Burján Ervin, a Bric Investment értékesítési vezetője. Ezért befektetési céllal is érdemes floridai ingatlanokat vásárolni. Ilyenkor az ingatlant lakottan vásárolják meg, és a lakók által fizetett bérleti díj nem más, mint a befektetett vételáron keletkező hozam.

Az elit egyik kötelessége, hogy építse a társadalmat, főleg akkor, amikor már a kapaszkodók nélküli „egyszemélyes” társadalomban élünk hívta fel a figyelmet Hankiss Elemér a társadalmi felelősségvállalásról szólva, hozzátéve, hogy a legkomolyabb feladat úgy befektetni önmagunkba, hogy jellemünkben, magatartásunkban elegánsak legyünk.

Győri Ildikópszichológus-közgazdász arról szólt előadásában, hogy megéri a társadalomért tenni. A Lifegarden.hu alapítója szerint fontos utat mutatni a bajbajutottaknak és eszközöket adni a kezükbe hozzáértő szakemberek segítségével.

A pihenés is befektetés - így kezdte mondandóját Nemes Horacek Márta, a Tengerjáró Utazási Iroda képviselője. Az ügyvezető úgy vélte, hogy aki sokat dolgozik, annak szüksége van a minőségi kikapcsolódásra, Elmondta, hogy a világ legnagyobb tengerjáró hajózási vállalata megfizethető áron kínál különböző földrészeken ilyen utakat, mégpedig olyan hajókon, amelyeken több innovatív megoldás is található.

 

A konferencia képekben